Thuis op de yogamat

Yoga kan je overal doen. In de meest mooie, sfeervolle locaties. In oude kastelen, moderne gebouwen. In prachtige yogazalen en in tl-verlichte buurthuis-zaaltjes. Het maakt niet uit. Yoga staat voor naar binnen keren, uit het 'doen' naar het 'zijn'. Dus nu, in tijden van Covid-19, kan je ook thuis de yogamat uitrollen en de les volgen waar jij behoefte aan hebt.

laagdrempelig voor iedereen

Stoel yoga is een milde en ontspannende bewegingsvorm waarbij de yogahoudingen worden gedaan zittend op - of staand achter de stoel. Heel toegankelijk voor mensen die niet meer willen of kunnen liggen op een yogamat en voor mensen met bijvoorbeeld artrose klachten. Stoel yoga versterkt de spieren, vergroot het gevoel van balans, heeft een positief effect op bewegelijkheid in gewrichten vermindert pijnklachten en vergroot de motoriek. 

Deze yogalessen gaan van start met ingang van woensdag 2 september en worden gegeven door yogadocente Mimi.

Zachte kracht & ontspanning

Flow yoga is een dynamische vorm van yoga. Go with the flow.

Balans in Yang en Yin

Yin-Yang yoga is een combinatie les waarin de kracht van vinyasa yoga en de zachtheid van yin elkaar ontmoeten.

Voor verstilling en verdieping

Yin yoga is een yogavorm die totaal anders is dan de yange vormen het wordt ook wel 'meditatieve yoga' genoemd. In yin worden houdingen lang aangehouden, 2 tot 5 minuten en soms zelfs wel langer.

Yoga, spel & ontspanning

In de kinderyoga les gaat het niet alleen om de yogahoudingen. De houdingen gaan samen met spel, bewustwording, ademoefeningen, massage, zingen, meditatie/visualisatie en ontspanning. Dit alles in een omgeving die veilig is en waarin de kinderen zich geborgen voelen.

Voor ontspanning én energie

Yoga nidra betekent letterlijk yoga slaap. Yoga nidra is een techniek waarbij je het lichaam 'laat' slapen terwijl de geest helder en wakker blijft. Yoga nidra brengt een diepe ontspanning en kan je doen na elke yogales maar ook als je voelt dat je overdag te druk bent in je hoofd, gespannen bent en een moment nodig hebt op je op te laden. Een moment om jezelf te resetten, een powernap waarbij je wakker blijft. 

Yoga nidra doe je liggend in Savasana. De enige factoren die van belang zijn is het luisteren naar de stem (je laat je leiden) en voelen.  Er zijn heel veel yoga nidra's te vinden

Dynamisch, adem & mantra's

In een kundalini yogales doen we kriya's ofwel series van oefeningen. We beginnen met het zingen van de mantra: Ong Namo Guru Dev Namo. Deze mantra helpt je om 'in te tunen' op jouw innerlijke wijsheid. Dan volgen de lichamelijke oefeningen, die dynamisch uitgevoerd worden, meditatie’s, pranayama (ademhalingsoefeningen) en andere mantra's. Een les met veel aandacht voor de adem. 

De Kundalini yogales wordt gegeven door Jose.